سمعک‌های بلوتوثی ( وایرلس)

سمعک‌های بلوتوثی ( وایرلس)

امروزه با تکنولوژی‌های جدید در دستگاه سمعک و نیاز به ارتباطات بیشتر با دیگران از طریق موبایل یا تلفن و استفاده از منابع صوتی مثل تلویزیون سمعکها نیز مجهز به تکنولوژی بیسیم یا بلوتوث شده‌اند و این تکنولوژی کمک می‌کند تا بیماران با کیفیت بیشتری از سمعک خود استفاده کنند. استفاده از تکنولوژی بلوتوث در سمعک از چند جهت باعث تغییرات شنوایی مطلوب در بیماران میشود  که عبارتند از:

wireless-hearing-aid-samakpirozi


۱- بهبود در راحتی شنیداری: سمعک‌های مجهز به تکنولوژی وایرلس یا بلوتوث از طریق ارتباط وایرلس که با یکدیگر دارند و همچنین استفاده از برنامه‌های شنیداری مختلف در محیط‌های متفاوت باعث راحت‌تر شنیده شدن اصوات در بیماران می‌شوند.


۲- بهبود در کیفیت صدا: در تکنولوژی بلوتوث به ویژه زمانی که دو سمعک تجویز می‌گردد سمعک‌ها از طریق ارتباط وایرلس با یکدیگر به عنوان یک سیستم واحد عمل می‌کنند و پردازش صدا به صورت ترکیبی از دو گوش اتفاق می‌افتد و نتیجتاً سرعت انتقال اطلاعات شنیداری افزایش پیدا کرده و مغز راحت‌تر و بهتر صدا را درک می‌کند و در نتیجه کیفیت صدا برای بیمار بهبود پیدا می‌کند.

 سمعک وایرلس

۳- بهبود جهت‌یابی صدا: زمانی که از دو سمعک استفاده می‌شود و سمعک‌ها مجهز به تکنولوژی بلوتوث باشند از طریق ارتباط وایرلس دو سمعک اطلاعات شنیداری همزمان از دو گوش دریافت شده و مغز تفاوت‌های زمانی و مکانی را بهتر آنالیز می‌کند و نتیجتاً مکان‌یابی صدا و تشخیص جهت صدا بهتر انجام می‌شود.


۴- اتصالات بیسیم با منابع صوتی: سمعک‌های بلوتوثی قادر به اتصال با تمامی منابع صوتی و تصویری مجهز به تکنولوژی بلوتوث می‌باشند به عنوان مثال می‌توان سمعک را با موبایل جفت نمود و از طریق بلوتوث وصل کرد  و بیماران می‌توانند تمام مکالمات خود و یا موسیقی‌های موجود در تلفن خود را از طریق سمعک دریافت کنند و این باعث بهبود در درک و تشخیص مکالمات و گفتار می‌شود و در واقع سمعک به عنوان یک هندزفری در گوش عمل می‌کند.

سمعک وایرلس
5-نحوه اتصال سمعک با موبایل: اتصال بلوتوثی سمعک به موبایل می‌تواند از طریق یک واسطه یا استریمر انجام شود و یا در تکنولوژی‌های جدیدتر به صورت مستقیم و بدون واسطه به موبایل وصل شود .بعضی از سمعک‌ها در بعضی برندها فقط به گوشی‌های آیفون به صورت مستقیم وصل می‌شوند و در بعضی برندها گوشی‌های اندروید نیز مستقیم وصل می‌شوند.

در تکنولوژی‌های قدیمی‌تر برای اتصال سمعک به موبایل حتماً نیاز به یک واسطه یا استریمر وجود دارد. استریمر یا واسطه سیگنال‌های صوتی را از بلوتوث موبایل دریافت می‌کند و آن را از طریق سیگنال‌های Fm و یا الکترومغناطیس به سمعک انتقال می‌دهد. این استریمر می‌تواند به صورت حلقه گردنی دور گردن قرار گیرد یا در قالب یک قطعه کوچک داخل جیب قرار گیرد.


مدل‌های ظاهری سمعک‌های بلوتوثی:

اغلب سمعک‌های مجهز به تکنولوژی وایرلس یا بلوتوثی از نوع پشت گوشی استاندارد و یا پشت گوشی ریک می‌باشند و قطعه بلوتوثی به راحتی  داخل بدنه سمعک تعبیه می‌شود. در سمعک‌های داخل گوشی یا نامریی به علت کوچک بودن فضای سمعک از طریق یک ریموت کنترل می‌توان صدا را کم و زیاد کرد و برای انتقال بلوتوثی  حتماً نیاز به استریمر وجود دارد.

سمعک هوشمند بی سیم



انواع برندهای سمعک‌های بلوتوثی

سمعک زیمنس یا سیگنیا:

یکی از قدیمی‌ترین و برترین کمپانی‌های سازنده سمک‌های وایرلس یا بلوتوثی کمپانی سیگنیا می‌باشد. از بهترین رده‌های بلوتوثی سمعک زیمنس می‌توان سمعک‌های وایرلس رده X  را نام برد که از طریق اپلیکیشن موبایلی می‌توان از راه دور سمعک را نیز کنترل و تنظیم کرد. این سمعک‌ها دارای تکنولوژی بلوتوثی هستند که مستقیم به گوشی‌های آیفون  یا اپل وصل می‌شوند و از طریق استریمر یا واسطه با گوشی‌های اندروید نیز اتصال می‌یابند.



سمعک اوتیکن:

مدل‌های جدید از این برند مجهز به تکنولوژی بلوتوث می‌باشد از جمله مدل  opn  که مستقیم و بدون واسطه به گوشی‌های آیفون وصل می‌شود. بعضی مدل‌های دیگر نیز از طریق استریمر یا واسطه به سمعک وصل می‌شوند.



سمعک فوناک:

سمعک فوناک تنها برندی از سمعک‌های بلوتوثی می‌باشد که قادر است مستقیم و بدون واسطه به انواع منابع صوتی و گوشی‌های همراه اندروید و ایفون وصل شود.
 بهترین مدل این برند سمک‌های مارول و پارادایز می‌باشد که مستقیم و بدون واسطه به گوشی همراه وصل می‌شوند و در مدل پارادای می‌توان سمعک را همزمان به ۸ منبع صوتی وصل کرد.



سمعک برنافون:

برنافون کمپانی سوئیسی می‌باشد که نمونه‌هایی از سمعک بلوتوثی را به بازار عرضه کرده است از جمله مدل zerena  که دارای تکنولوژی بلوتوث می‌باشد و مستقیم و بدون واسطه به گوشی‌های آیفون وصل می‌شود و همچنین از طریق استریمر می‌توان آن را به گوشی‌های اندروید نیز وصل کرد.

سمعک هوشمند

قیمت سمعک‌های بلوتوثی:

با توجه به تکنولوژی به روز و جدید که در این سمعک‌ها به کار رفته است نسبت به سایر انواع سمعک قیمت بالاتری دارند. معمولاً رنج قیمتی این سمعک‌ها در برندهای مختلف از ۸ تا ۲۰ میلیون تومان متغیر می‌باشد و بستگی به رده سمعک و امکانات ویژه آن سمعک دارد.



ویژگی‌های سمعک‌های بلوتوثی:

۱- تنظیم اتوماتیک یا خودکار صدای ورودی به سمعک و تنظیم ولوم سمعک در باندهای فرکانسی متفاوت به صورت مستقل
۲- سیستم کاهنده صدای سوت سمعک
۳- مدارات کاهنده نویز سمعک
۴- دارا بودن میکروفون‌های جهت‌دار و کمک به تشخیص جهت اصوات
۵- سازگاری و ارتباط با انواع گوشی‌های همراه
۶- ارتباط وایرلس دو سمعک با یکدیگر
۷- قابلیت تنزل فرکانسی یا انتقال تقویت صدا از فرکانس‌های بالا به فرکانس‌های پایین‌تر
۸- دارا بودن سیستم مدار وزوز یا پوشاننده وزوز گوش در بیمارانی که دچار وزوز گوش هستند
۹- قابلیت بالای بهبود شنوایی بیماران با افت‌های شنوایی شدید تا عمیق
۱۰- مجهز به تکنولوژی ردیاب صوت و مدارات پرسرعت پردازشی

سمعک وایرلس

سمعک‌های بلوتوث‌دار برای چه بیمارانی مفید می‌باشند؟

استفاده از این تکنولوژی محدودیت سنی ندارد و هم برای کودکان و هم بزرگسالان توصیه می‌شود و تنها وضعیت اقتصادی و توان مالی بیمار جهت خرید آن تعیین کننده می‌باشد. ولی به طور کلی برای آن دسته از بیمارانی که ارتباطات اجتماعی وسیع‌تر و بیشتری دارند و در طول روز از تلفن همراه بیشتر استفاده می‌کنند تجویز سمعک‌های بلوتوثی مفیدتر خواهد بود.



آیا سمعک‌های بلوتوثی باتری دارند یا شارژی هستند؟

سمعک‌های وایرلس یا بلوتوثی در انواع پشت گوشی‌ و داخل گوشی می‌توانند هم به صورت شارژی باشند و هم با باتری کار کنند. ولی نمونه‌های شارژی فقط در نوع پشت گوشی قابل سفارش و تجویز می‌باشند.

سمعک وایرلس

سمعک‌های بلوتوثی برای چه میزان کم شنوایی مناسب می‌باشد؟

این سمعک‌ها با دارا بودن مدل‌های مختلف در برندهای متفاوت قادر هستند انواع میزان کم شنوایی از خفیف تا شدید را پوشش دهند بنابراین برای تمامی بیماران با انواع کاهش شنوایی مناسب می‌باشند.

برندهای سمعک

سمعک سونیک

سمعک یونیترون

سمعک زیمنس

سمعک برنافن

سمعک فوناک

سمعک ویدکس

سمعک اتیکن

تازه های سمعک

وزوز گوش و شیوع آن

سمعک کراس

سمعک‌های بلوتوثی ( وایرلس)

سمعک یک گوش یا دو گوش

ثبت پرسش جدید

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید
fast-insta fast-call