انتخاب سمعک مناسب

انتخاب سمعک مناسب

مشکلات ناشنوایی و یا کم شنوایی از مشکلاتی هستند که به دلایل مختلفی ممکن است برای افراد اتفاق بیفتد. یکی از روش هایی که امروزه برای رفع مشکلات شنوایی استفاده می شود، استفاده از سمعک مناسب است. سمعک ها ابزاری هستند با قرارگیری در گوش افرادی که دچار مشکلات شنوایی هستند، با کنترل میزان صدا، به آنها در بهبود شنوایی کمک می کند. انتخاب سمعک مناسب کار راحتی نخواهد بود و حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص گوش، حلق و بینی صورت پذیرد. در زمان خرید و انتخاب سمعک لازم است افراد به نکاتی توجه کنند تا بتوانند در زمان استفاده از آن احساس راحتی و آرامش داشته باشند. کلینیک سمعک پیروزی با انجام تست های غربالگری شنوایی با تجهیزات به روز و مدرن شما را در انتخاب و خرید بهترین سمعک راهنمایی می کند.

 

سمعک به چه چیزی گفته می شود؟

سمعک به وسیله الکترونیکی کوچکی گفته می شود که به انسان کمک می کند صداها را بهتر و رساتر بشنود. افرادی که دچار مشکل کم شنوایی هستند، این دستگاه الکترونیکی با تقویت صداهای اطراف به آنها در شنیدن بهتر این اصوات کمک می کند. نحوه عملکرد سمعک به گونه ای است که ابتدا صداهای اطراف را دریافت و سپس آن را با توجه به میزان افت شنوایی فرد، مورد پردازش قرار می دهند و سپس صدای پردازش شده و اصلاح شده را به گوش فردی که مشکل شنوایی دارد، منتقل می کند.

لازم به ذکر است که سمعک ها تنها صدا ها را قوی تر و بلندتر نمی کنند بلکه با پیشرفت تکنولوژی، طراحی سمعک ها به سمتی رفته است که قابلیت واضح تر کردن و حذف صداهای مزاحم محیط پیرامون را دارا می باشند.

 

در انتخاب سمعک مناسب به چه نکاتی باید توجه شود؟ 

زمانی که پزشک به شما توصیه می کند تا برای شنیدن و درک بهتر اصوات از سمعک استفاده کنید باید بدانید که سمعک  مناسب کار راحتی نیست و همه نمی توانند از یک نوع سمعک استفاده کنند بلکه هر فرد باید با توجه به نوع مشکل شنوایی که دارد، اقدام به انتخاب و خرید سمعک مناسب خود نماید. در انتخاب سمعک باید نکته هایی در نظر گرفته شود که توجه به آن بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو در ادامه این مطلب چگونگی و روش های انتخاب سمعک مناسب را برایتان توضیح داده ایم.

 

انتخاب سمعک

 

توجه به اندازه در انتخاب سمعک مناسب

اولین نکته ای که در انتخاب سمعک ها اهمیت دارد، اندازه آن است. سمعک هایی که امروزه تولید می شوند، از اندازه های گوناگونی برخوردار هستند. از آنجایی که سمعک، وسیله ای است که افراد بعد از خرید باید به طور مداوم از آن استفاده کنند، بنابراین باید با آن احساس راحتی نمایند. از این رو مهمترین ویژگی سمعک مناسب، تناسب سایز آن با گوش افراد است. یک سمعک مناسب باید به راحتی در گوش جای گیرد و فرد با وجود آن احساس راحتی داشته باشد.

 

شکل سمعک چه تاثیری در انتخاب آن دارد؟

نکته دیگری که در انتخاب و خرید سمعک اهمیت دارد، شکل آن است. ممکن است افراد به سمعکی نیاز داشته باشند که در پشت گوش چفت می شود. معمولاً چفت پشت گوش سمعک ها به کمک یک لوله به جسمی پلاستیکی متصل شده است که در داخل گوش قرار می گیرد.

نوعی دیگر از سمعک ها، سمعک هایی هستند که فقط در داخل گوش قرار می گیرند و ممکن است افراد به این نوع از سمعک ها نیاز داشته باشند. این مدل ها به راحتی در داخل گوش قرار می گیرد اما باید بدانید که به راحتی به چشم می آیند. 

علاوه بر سمعک های گفته شده، سمعک های دیگری نیز وجود دارند که کاملاً در داخل کانال گوش قرار داده می شوند و به هیچ عنوان دید نخواهند داشت. این سمعک ها برای افرادی مناسب است که تمایل ندارند کسی متوجه شود که آنها از سمعک استفاده می کنند.

 

دریافت مشاوره 

 

توجه به صدای سوت در انتخاب بهترین سمعک 

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که منظور از صدای سوت چیست؟
در صورتی که با توجه به موارد گفته شده باز هم سمعکی خریداری کرده اید که مناسب سایز گوشتان نیست و به خوبی در آن جای نگرفته است، در زمان استفاده متوجه می شوید که صدای سوتی از آن منتشر می شود. وجود صدای سوت در داخل گوش بسیار آزاردهنده بوده و شنیدن اصوات دیگر را سخت خواهد کرد. از این رو بهتر است در زمان خرید و انتخاب سمعک عجله نکنید و چندین سمعک را امتحان کنید تا بهترین و مناسب ترین گزینه ها که تناسب بیشتری با گوشتان دارد، خریداری نمایید.

 

خرید سمعک

 

روش های بهتر شنیدن اصوات به کمک سمعک

اگر اولین بار است که از سمعک استفاده می کنید، نباید انتظار داشته باشید بلافاصله به آن عادت کنید و صداها را راحت بشنوید. بلکه حداقل 3 ماه وقت نیاز است تا گوش هایتان به سمعک عادت کرده و صداها را بهتر از قبل بشنوید. 

در طول مدت استفاده از سمعک برای اینکه بتوانید صدا ها را بهتر بشنوید باید سعی کنید صدا ها را از روبرو بشنوید بنابراین توصیه می کنیم که از اطرافیانتان بخواهید در زمان صحبت با شما، روبرویتان بنشینند به طوری که بتوانید صورتشان را به طور کامل ببینید.

همانطور که گفته شد یکی از مشکلات انتخاب نادرست سمعک، صدای سوتی است که از آن منتشر می شود، برای اینکه این صدا را کاهش دهید، بهتر است میزان صدای سمعک را کمتر کنید و یا اینکه اجازه ندهید یقه لباستان در نزدیکی گوش و سمعک باشد. علاوه بر این، عفونت و موم گوش نیز تاثیر مستقیمی در افزایش صدای سوت سمعک ها دارد.

و در آخر توصیه می کنیم حداقل در 3 ماه اول استفاده از سمعک، به طور مرتب به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید تا در صورت نیاز اقدام به تنظیم سمعک تان نماید تا میزان شنوایی تان بهتر شود.

سمعک پیروزی

 

برندهای سمعک

سمعک سونیک

سمعک یونیترون

سمعک زیمنس

سمعک برنافن

سمعک فوناک

سمعک ویدکس

سمعک اتیکن

تازه های سمعک

وزوز گوش و شیوع آن

سمعک کراس

سمعک‌های بلوتوثی ( وایرلس)

سمعک یک گوش یا دو گوش

ثبت پرسش جدید

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید
fast-insta fast-call