بزرگی لوزه سوم و کم شنوایی در کودکان

بزرگی لوزه سوم و کم شنوایی در کودکان

 کم شنوایی علل و دلایل زیادی دارد که در مقالات دیگر در مورد آنها صحبت شده است. در این مقاله نیز قصد داریم در مورد لوزه سوم که یکی دیگر از دلایل کم شنوایی است صحبت کنیم. همچنین، در مورد علائم، تشخیص و درمان آن نیز بطور مفصل صحبت شده است. یکی از خدمات کلینیک شنوایی سنجی سمعک در مشیریه که یکی از شعب کلینیک سمعک پیروزی است، تشخیص انواع کم شنوایی، علل و درمان آن است. 

 

لوزه سوم چیست؟

لوزه سوم یک بافت لنفاوی است که در بالای نرم کام و پشت حلق قرار گرفته است و جزئی از سیستم ایمنی و دفاعی بدن محسوب می‌ شود. در تمامی افراد در بدو تولد لوزه سوم یا آدنوئید وجود دارد ولی به تدریج با گذشت زمان و بالا رفتن سن و نزدیک شدن به سن بلوغ اندازه آن کوچک شده به طوری که محو شده و ناپدید می گردد. در بعضی از کودکان اندازه لوزه سوم بزرگ باقی می‌ ماند و به فعالیت خود ادامه می‌ دهد و بعضی اوقات دچار التهاب و تورم شده و عوارضی ایجاد می‌ کند که نیاز به مداخله درمانی و جراحی پیدا می کند. همانطور که قبلا هم گفته شده، شنوایی سنجی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و از عواقب جبران ناپذیر جلوگیری می کند. 

 

لوزه سوم چیست؟ 

 

علائم لوزه سوم در کودکان

 

علائم بزرگی لوزه سوم چیست؟

۱- بزرگی لوزه سوم باعث انسداد سوراخ های خلفی یا پشتی بینی شده و مهمترین علامتی که ایجاد می‌ کند تنفس صدادار از طریق دهان باز و یا خرخر کردن کودک و مشکلات تنفسی حین خواب می باشد.

۲- ترشحات بینی

۳- تو دماغی صحبت کردن

۴- چهره لوزه سومی علامتی است که در موارد مزمن در کودکان دیده می‌ شود. کودکانی که سال ها مبتلا به بزرگی لوزه سوم هستند به علت باز بودن دهان آنها حین تنفس صورت حالت کشیده پیدا می‌ کند به طوری که لب ها به طرف بالا برمی‌ گردد و دندان‌ های جلو نمایان می‌ شود، این علامت را اصطلاحا چهره لوزه سومی می نامند.

۵- گلودرد و سینوزیت

۶- در مواردی که لوزه سوم باعث انسداد مجرای استاش که بین گوش و حلق قرار دارد گردد، منجر به ایجاد عفونت گوش میانی یا اوتیت سروز می گردد که این علامت همراه با کم شنوایی در کودکان وجود دارد و منجر به ایجاد کاهش شنوایی انتقالی به علت وجود ترشح در گوش میانی می گردد.

۷- گوش درد

۸- مشکل در بلع غذا

 

 

مشاوره رایگان شنوایی سنجی 

 

 

تشخیص بزرگی لوزه سوم

رایج ترین روش تشخیص ابتدا از طریق معاینه حلق کودک و سپس انجام تصویربرداری اشعه ایکس از ناحیه حلق و نازوفارنکس می باشد که در نمای رادیولوژی بزرگی لوزه سوم کاملاً مشخص می‌ شود.
در مواردی که بزرگی و التهاب شدید تر باشد منجر به ایجاد عفونت گوش میانی می گردد که از طریق آزمایشات شنوایی سنجی شامل آزمایش تمپانومتری و آزمایش ادیومتری می‌ توان آن را تشخیص داد که اصطلاحاً به آن آب آوردن پشت پرده گوش می گویند.

 

راه های تشخیص لوزه سوم 

 

چگونه لوزه سوم را تشخیص دهیم؟

 

راه های درمان لوزه سوم

اگر بزرگی لوزه سوم همراه با مشکلات عفونی نباشد می توان از طریق دارو درمانی در مرحله اول درمان کرد. معمولاً داروهای استروئیدی که به شکل قطره بینی تجویز می‌ شود برای درمان بزرگی لوزه سوم استفاده می‌ شود اما در مواردی که بزرگی لوزه سوم منجر به ایجاد مشکلات بیشتری به ویژه در ناحیه گوش‌ و کم‌ شنوایی شده باشد و یا تنفس کودک را دچار اختلال شدید کرده باشد اقدام به درمان جراحی و خارج کردن لوزه سوم می‌ نماییم. (آدنوئیدکتومی) اگر کودک لوزه های حلقی بزرگی نیز داشته باشد همزمان با لوزه سوم خارج می‌ شوند.
همچنین در مواردی که بزرگی لوزه سوم منجر به ایجاد آبسه اطراف لوزه و یا بوی بد دهان و یا ایجاد تب بالا در کودک شده باشد نیز اقدام به درمان جراحی می‌ کنیم. در گروهی از کودکانی که دچار مشکلات زمینه‌ای مثل حساسیت شدید و یا سینوزیت مزمن باشد احتمال عود کردن لوزه سوم بعد از عمل وجود دارد.

 

درمان لوزه سوم  

 

چرا بزرگی لوزه سوم روی گوش و شنوایی تاثیر می گذارد؟

در پاسخ به این سوال ابتدا بایستی در مورد لوله استاش توضیح داده شود. لوله یا شیپور استاش یک مجرای باریک است که بین گوش میانی و پشت بینی قرار گرفته است و این دو را به هم وصل می کند، عملکرد شیپور استاش برقراری تعادل فشار هوا بین گوش میانی و گوش خارجی می باشد، چنانچه عملکرد این مجرا به هر دلیل دچار مشکل شود اصطلاحاً اختلال عملکرد شیپور استاش نامیده می‌ شود و باعث ایجاد فشار منفی در فضای گوش میانی و به دنبال آن ایجاد ترشح در گوش میانی می‌ شود که به آن اوتیت سروز اطلاق می گردد.
همانطور که توضیح داده شد لوزه سوم در دیواره خلفی یا پشتی بینی قرار گرفته و در مجاورت دهانه شیپور استاش در حلق قرار گرفته است، چنانچه اندازه لوزه سوم بزرگ شود می تواند باعث اختلال عملکرد شیپور استاش شود. در اوایل این اختلال فشار منفی و احساس کیپی در گوش ایجاد می‌ شود و به دنبال آن با ادامه روند بیماری منجر به ایجاد عفونت یا ترشح در گوش میانی خواهد شد، در این حالت کاهش شنوایی انتقالی معمولاً در حد خفیف و بیشتر در فرکانس های پایین ایجاد می‌ شود.
با استفاده از تست های شنوایی تمپانومتری و ادیومتری می‌ توان اختلال عملکرد استاش و یا عفونت گوش میانی را تشخیص داد.

 

بیشتر بخوانید: انواع کم شنوایی در کودکان

 

فرآیند تشخیص و درمان بزرگی لوزه سوم و کم شنوایی در کلینیک پیروزی

چنانچه کودک شما که سابقه بزرگی و یا تورم لوزه سوم دارد دچار گوش درد و یا گرفتگی گوش و هرگونه علامتی در گوش شود می توانید با مراجعه به کلینیک تست های لازم را انجام دهید. در مرحله اول معاینه توسط پزشک متخصص گوش حلق و بینی انجام می‌ شود، در مرحله بعدی تست‌ های تمپانومتری و ادیومتری به منظور تشخیص عملکرد استاش و گوش میانی انجام می شود. کلینیک شنوایی سنجی در مشیریه که یکی از شعب کلینیک سمعک پیروزی در شرق تهران است، تمامی تست های لازم را با جدیدترین دستگاه ها با دقت بالا انجام می دهد.

 

 

مشاوره شنوایی سنجی مشیریه

 


چنانچه کودک در اثر بزرگی لوزه سوم دچار عفونت گوش میانی شود در یک یا دو مرحله اقدام به دارو درمانی می گردد و چنانچه این عفونت مقاوم به درمان دارویی باشد با استفاده از عمل جراحی اقدام به برداشتن لوزه سوم و همچنین گذاشتن لوله تهویه یا vt در پرده گوش می‌ شود و معمولاً بعد از ۴ تا ۶ ماه خود به خود از گوش خارج می‌ شود و نیاز به اقدام خاصی ندارد. چنانکه بزرگی لوزه سوم مشکلات گوش و شنوایی ایجاد نکرده باشد فقط اقدام به جراحی برداشتن لوزه سوم می‌ شود.

 

نتیجه گیری

لوزه سوم در تمامی کودکان به صورت طبیعی وجود دارد ولی به تدریج با بزرگ شدن کودک از بین خواهد رفت. ولی چنانچه در سنین بالاتر تا ۳ سالگی و یا ۴ سالگی منجر به ایجاد علایمی به ویژه علائم تنفسی و علایم گوشی و گوش درد در کودکان گردد نیاز به مراجعه به پزشک و مداخله دارویی و جراحی دارد. چراکه بزرگی لوزه سوم باعث ایجاد عفونت گوش میانی و کم شنوایی در کودک می‌ شود و عدم درمان به موقع آن منجر به کم شنوایی دائمی در کودک می گردد. انتخاب نوع درمان با توجه به شدت بزرگی لوزه سوم و علایم به وجود آمده انجام می‌ شود.

برندهای سمعک

سمعک سونیک

سمعک یونیترون

سمعک زیمنس

سمعک برنافن

سمعک فوناک

سمعک ویدکس

سمعک اتیکن

تازه های سمعک

سمعک کراس

سمعک‌های بلوتوثی ( وایرلس)

سمعک یک گوش یا دو گوش

زونای گوش چیست؟و چه علائمی دارد؟

پرسش و پاسخ

آرزو مشفقی

سلام خدمت شما ببخشید پسرم کلاس اول رو از مهرماه تا تموم شدن مدرسه ها کلا مریض بودسرفه شدید و آبریزش و گاهی تب بعداز مصرف کلی آنتی بیوتیک و اسپری و ..‌یکم خوب شد بعد یه سرماخوردگی کوچیک گرفت ولی آبریزششش دیگه قطع نشد بردیم دکتر گفتن لوزه سوم داره ولی کنترلش میکنیم و عکس گرفتن گفتن که سینوزیت داره آموکسی کلاو و روزی یدونه سیتریزن نوشتن آبریزشش قطع شد ولی خلط پشت حلق و بینی داره دکتر گف سینوزیت تا این حد قابل درمانه و خلطی خواهد ماند ده روزی میشه که سیتریزن ندادم که آبریزش داشته باشه شاید خلطاش بیان بیرون آبریزشش شروع شده ولی سرفه های شدیدی ام داره آیا از سینوزیتشه یا از لوزه ؟ اگر لوزه رو عمل کنیم سینوزیتشم از بین میره یا نه؟ برای درمان سینوزیت چکار کنیم؟
۱۴۰۲/۰۶/۱۳
operator

اپراتور

سلام در این مورد پزشک گوش و حلق بینی باید نظر بده میتونید به کلینیک ما مراجعه و مشاوره کنید
۱۴۰۲/۰۶/۱۳

مریم شریفی

سلام و عرض ادب ، دختر من وارد ده سال شده است و اکثر شبها خر و پف می‌کند ،با عکس رادیولوژی گفتند بهتر است عمل شود ،ولی من مردد هستم که در این سن‌ده سالگی عمل را انجام بدهیم یا نه ؟
۱۴۰۲/۰۶/۰۹
operator

اپراتور

سلام جهت مشاوره به کلینیک مراجعه کنید
۱۴۰۲/۰۶/۰۹

هاجر

سلام پسرم نزدیک چهارسالشه دوربه حرف اومدبعددرتلفظ حروف مشکل داره اماصداهارامیفهمه بردیمش گفتاردرمانی گفتن بایدتست سنجش abrبگیریدگفتن هردوتاگوشش کمشنوایی ۸۰درصدداره بینیش ورم داره احتمال داره لوزه سوم داشته باشه که سنجشش اشتباه زده باشه خیلی نگرانم
۱۴۰۲/۰۴/۲۴
operator

اپراتور

سلام اگر لوزه باعث کم شتوابی باشد اول باید درمان شود و بعد تست abr بگیرید
۱۴۰۲/۰۴/۲۴

دنیا راه حق

سلام. من پسرم رو وقتی ۵ ساله بود عمل کردم و از دکتر خواهش کردم عملش کامل باشه و چیزی نگذارند که متاسفانه دکتر زیر بار نرفت و بخشی رو جا گذاشت.الان ده ساله هست و نیاز به عمل داره و متاسفانه ۲۰ درصد از شنوایی رو از دست داده. خواستم بدونم با عمل لوزه و گوش، ضعف شنوایی بهتر میشه یا فقط از آسیب بیشتر جلوگیری میشه. ممنون
۱۴۰۲/۰۳/۲۸
operator

اپراتور

سلام بزرگی لوزه بعضی اوقات بعد از عمل عود میکند و نیاز به عمل دارد.
۱۴۰۲/۰۳/۲۸

محمد قائم

سلام دخترم ۶ سالشه توی خواب خرخر میکنه یخورده هم تو دماغی حرف میزنه ولی گوش درد اصلا نداره الان باید عملش کنیم یا با دارو رفع میشه
۱۴۰۲/۰۳/۲۶
operator

اپراتور

سلام‌نیاز به ازمایشات شنوایی دارد.
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

سعید

با سلام پسر من 4ساله هیت و به محض سرماخوردن گوش درد هم میگیره اخیرا متوجه شدیم افت شنوایی داره و وقتی پیش متخصص اطفال بردیم گفت عکس از لوزه بگیرید گرفتیم دیدیم لوزه سوم داره دکتر درمان دو دارویی باشربت کو آموکسی کلاو و آموکسی سیلین رو شروع کرده و گفته که زمان بر هست ولی پسرم هربار میخوره بالا میاره باید چه کنیم؟
۱۴۰۲/۰۳/۲۵
operator

اپراتور

سلام در این موارد نیاز به عمل دارد.
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

عباس

سلام، من دخترم سنش سه سال و نیم است. سه بار عفونت گوش میانی پیدا کرد که با آنتی بیوتیک درمان شد. متخصص گوش و حلق و بینی عکس رادیولوژی که دید گفت لوزه سومش باید جراحی بشه. خواستم بدانم آیا باید صبر کنیم تا بزرگتر بشه و یا اینکه میشه با این سن کم جراحی کرد؟ آیا درمانی برای کوچکتر کردن لوزه وجود دارد؟
۱۴۰۲/۰۳/۲۵
operator

اپراتور

سلام از سن ۴ تا ۵ سالگی به بعد میتوان عمل کرد
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

آرمین حیدرلو

باسلام پسر من ۷ سالشه چند ماهی هست شبا خروپف مینه وبادهان باز به زحمت نفس میکشه ونیم ساعت بعد خواب رفتن دچار هراس شبانه شده وبلند میشه گریه میکنه واین طرف وان طرف میره وبی قراری میکنه بعد چند دقیقه آرام شده ومیخوابه دکتر بردم بعد عکس برداری گفتن لوزه سوم داره حالا چکار کنم جراحی بشه؟ ولطفا بیمارستان خوب ومتخصص خوب معرفی کنید؟؟
۱۴۰۲/۰۳/۲۱
operator

اپراتور

سلام نیاز به ازمایشات شنوایی هست در کلینیک پیروزی متخصص گوش و حلق و بینی هست
۱۴۰۲/۰۳/۲۱

سامیار چهاردولی

سلام خسته نباشین،ببخشید پسرم ۵سالش که از یک سالگی سالی یک بار التهاب خیلی شدید لوزه داره اما الان یک سال خیلی بیشترشده وسریع سرمامیخوره لوزه هاش التهاب میشه هربایدبستری شه حالش خیلی بدمیشه خیلی نگرانشم چیکارش باید بکنم هیچکدوم ازدکترایی هم که بردمش جواب درستی بهم ندادن ممنونم اگه راهنمایی کنید
۱۴۰۲/۰۳/۱۵
operator

اپراتور

سلام شاید نیاز به جراحی باشه میتوانید به کلینیک پیروزی مراجعه کنید
۱۴۰۲/۰۳/۱۵

سید حسین موسوی

سلام وقت بخیر،پسرم ۸سالشه خیلی راحت و سریع سرماخورده میشه و بلافاصله هم گوش و سینوس ها و گلوش عفونی میشه الانم هم همین وضعیت رو داره بردمش دکتر بعد از مصرف ۳ دوره آنتی بیوتیک عفونت‌ها برطرف نشد و شنواییش هم خیلی کم شده دکترش گفت باید لوزه هاش برداشته بشه آیا راه دیگه ای وجود داره یا باید دو تا لوزه رو عمل کنیم و آیا برداشتن لوزه ها عوارضی در آینده ایجاد نمیکنه ممنون از راهنماییتون
۱۴۰۲/۰۳/۰۷
operator

اپراتور

سلام بهترین راه برداشتن لوزه ها میباشد
۱۴۰۲/۰۳/۰۷

یوسف میرزایی

پسر من لوزه سوم داره تمام علائم متن بالا هم داره یک دکتر خوب برای عملش به ما معرفی کنید
۱۴۰۲/۰۳/۰۶
operator

اپراتور

سلام دکتر گنجعلی 
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

آنیتا کمالی

سلام پسر من ۱۷ ماهشه دکتر تشخیص لوزه سوم داد پسرم اصلا تو خواب خرخر نداره فقط در طول روز چند بار هنگام بازی کردن در حد چند ۱ ثانیه صدای خلطی ازش بیرون میاد ودانش گاهی در خواب بازه وکمی گرفتگی بینی داره ایا ربطی به لوزه این علائم داره
۱۴۰۲/۰۳/۰۱
operator

اپراتور

سلام بله این علایم بزرگی لوزه سوم هست
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

آنیتا کمالی

سلام پسرم ۱۷ ماهشه صدای خلطی گاهی به صورت تک از گلوش شنیده میشه بدون سرفه در طول روز دکتر گفت از بینیشه این صدا متخصص حلق بینی بردم گفتن لوزه داره ولی پسرمن درشب فقط با دهان باز می‌خوابه وبینی گرفتگی زیادی نداره میخواستم بدونم اینصدا خلطی که کم شنیده میشه در طول روز میشه واسه لوزه باشه چون درشب نیست این صدا
۱۴۰۲/۰۲/۲۷
operator

اپراتور

سلام نیاز به ارجاع گوش و حلق و بینی هست
۱۴۰۲/۰۲/۲۷

تینا بابایی

سلام خسته نباشید دختر من سه سال و نیمش هست زود زود سرما میخوره ولی اصلا نه تو خواب دهنش باز میمونه نه خرخر میکنه میشه راهنمایم کنید چه مشکلی داره خواش میکنم ایا لوزه داره ممنون باتشکر
۱۴۰۲/۰۲/۲۱
operator

اپراتور

سلام، برای تشخصی بزرگی لوزه نیاز به عکس لوزه و مراجعه به متخصص گوش و حلق و بینی می باشد.
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

ندا پورصالح

سلام پسر من یک سال و نیمش و لوزه سوم داره و مداوم گوشش عفونت و درد داره..با آنتی بیوتیک موقت خوب میشه آمل دوباره عفونت میشه..باید چیکار کنم؟
۱۴۰۲/۰۲/۱۸
operator

اپراتور

سلام اگر مشکل گوش ایجاد شده باشه بهتر هست لوزه برداشته شود.
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

ابراهیم نژادیان

باسلام کودکی ۳ ساله دارم که لوزه سوم دارد وشبها خر خر میکند در این سن نیازبه عمل کردن دارد یا بزرگتر شود خطر ناک نیست
۱۴۰۲/۰۲/۱۳
operator

اپراتور

سلام اگر گوش میانی هم دچار مشکل شده باشد انجام عمل ضرورت دارد
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

نسیم مرادی

سلام دختر۵سالم شکاف گوشه لب داشت الام لوزه داره وگوشش ویتی میخواددکترگفت هردوعمل باهم انجام میدم لوزش رونیمه کامل دربیاریمم ۵۰درصداحتمال داره تودماعی صحبت کنه استثنا داره ایابه شکاف لبش ربط داره توضیحی درموردتودماغی صحبت کردنش میدین
۱۴۰۲/۰۲/۰۴
operator

اپراتور

سلام‌در این‌مورد فقط با متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

اریو ادوای

شرح لوزه سوم
۱۴۰۲/۰۱/۲۶
operator

اپراتور

در مقاله بیان شده
۱۴۰۲/۰۱/۲۶

زهره کیهانی

دخترم نه سالشه وگاهی شبا با دهن نفس میکشه ولی وقتی مریض میشه خیلی خروپوف میکنه ایا مشکل لوزه سوم داره؟؟
۱۴۰۱/۱۲/۲۰
operator

اپراتور

سلام یکی از علایم بزرگی لوزه سوم خر خر کردن و تنفس با دهان باز میباشد.
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

محمد

سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون برداشتن لوزه سوم در پسر ۶ ساله چه عوارضی میتونه داشته باشه؟
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
operator

اپراتور

سلام معمولا عوارضی ندارد
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

مهرناز نامی

سلام بعد از 18 سالگی که به دلیل داشتن لوزه سوم 70 درصد شنوایی از دست داده شده آیا درمانی وجود داره که شنوایی برگرده؟
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
operator

اپراتور

سلام اگر عصب گوش درگیر شده باشد خیر درمان ندارد و باید از سمعک استفاده کنید
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

شیوا شهریاری

سلام دخترم گوشش عفونت کرد بعد پشت پرده گوشش آب بود دکتر ۲ نوبت دارو دادن خوب شد اما گفتن لوزش باید عمل بشه دخترم ۲ سال ۸ ماهش هست میتونه عمل بشه؟ البته دکتر گفت بعد ۳ سال اما من مسافرم میخوام ایران عمل بشه امکانش هست تو این سن؟
۱۴۰۱/۱۲/۰۴
operator

اپراتور

 سلام‌در این مورد باید با پزشک گوش و حلق و بینی مشاوره کنید
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

سلامدختر هفت ساله دارن لوزه هاش خیلی بزرگ شده به حدی که شنوایش کم شده واز داخل گوشاش عفونت بیرون زدهخواستم بپرسم بهترین روش چی هستش از عمل هم میترسم ممنون میشم پاسخگو باشید

دختر هفت ساله دارم لوزه هاش خیلی بزرگ شده به حدی که در عین حرف زدن متوجه کلماتش نمیشویم .واز داخل گوشاش عفونت بیرون زده وکم شنوا شده .خواهش میکنم منو راهنمایی کنید .آیا عمل کردن بهتره یا تجویز داره
۱۴۰۱/۱۲/۰۲
operator

اپراتور

سلام‌اگر بعد از دو یا سه دوره دارودرمانی بهبود ایجاد نشه نیاز به جراحی هست
۱۴۰۱/۱۲/۰۲

محیا صورتی

سلام من یک پسر ۵ ساله دارم که از ۱ سالگی به بعد خیلی وقتا دچار عفونت گوش می‌شد ولی الان کمتر شده ولی پسرم خیلی سرفه میکنه، سرفه هاش از زمانی که کوچیک بود شروع شد ،من خیلی دکتر بردمش ولی هر سری تو یه مقطع کوتاه یکم بهتر شد و بعدش برگشت ، چند بار دکتر گفت احتمال داره آیم سرما خوراکی باشه و اسپری داد بهش ولی یه مدت کم یکم کمتر سرفه کرد بعد باز مثل قبل شدید معمولا سرفه ش همیشه بعد هر سرماخوردگی خیلی شدیدتر میشه ، من این مدت احساس کردم یکم انکار که شنواییش عادی نیست ، بیشتر سرفه هاش خیلی شدید هست و از عمق گلو ، نصفه شبا چند بار بخاطر سرفه شدید بیدار میشه و این قد سرفه میکنه به حالت استفراغ در میاد کاهی و این شدت سرفه در اوایل روز یکم بیشتر در اواسط روز کمتر هست ،ما سوئد هستیم و دکترای خیلی بدی دارند متاسفانه ،الان نیاز به کمک و راهنمایی دارم لطفا اگه میشه کمکم کنید چیکار کنم؟
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
operator

اپراتور

سلام‌در این‌مورد فقط با متخصص گوش وحلق و بینی مشورت کنید
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

مهدی

با سلام پسر من دو سال و دو ماهشه چرا شب ها که میخاد بخابه یه حالت خرو پفی داره مثل خر خر کردن و هر وقتم سرما میخوره دهانش باز میمونه و بینی اش کیپ میشه به نظر شما احتمال داره لوزه سومش ورم کنه و تو سن بالاتر یعنی شش سالگی یا هفت سالگی عمل داشته باشه آیا تشخیص شما بزرگ شدن لوزه سوم است؟؟
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
operator

اپراتور

سلام‌تشخیص بزرگی لوزه با متخصص گوش میباشد میتوانید به کلینیک پیروزی مراجعه کنید.
۱۴۰۱/۱۱/۱۴

اباذری

سلام وقتتون بخیر پسرمن 4سالشه گوشش دردگرفت بعد کم شنواشدحالابردم دکتربهم گفت لوزهاش بزرگه بعد بهش چزک خشکن دادن گفت دوسری پشت سرهم باید بخوره ولی حرف ازعمل نزد چکارکنم
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
operator

اپراتور

سلام‌ابتدا چند دوره دارو درمانی انجام میشود در صورت عدم بهبود جراحی انجام میشود
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

آراد و آریا

سلام خسته نباشید لوزه سوم باعث سرفه خلط دار هم میشه؟؟؟؟
۱۴۰۱/۱۱/۰۷
operator

اپراتور

سلام در مواردی که عفونت لوزه وجود داشته باشد بله
۱۴۰۱/۱۱/۰۷

اکبریان

سلام لطفا بفرمایید چه دارویی برای لوزه سوم وجود دارد تا عمل نشود
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
operator

اپراتور

سلام‌داروی خاصی وجود ندارد و در صورت بروز علایم گوشی و تنفسی نیاز به عمل دارد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

محمود حلاجی

با سلام دخترم 5/5سال سنش هست از گوش درد رنج میبرد که اول جرمگیری کردیم بعد با رادیولوژی لوزه سوم متورم تشخیص داده شد .شوال اصلی اینه که چهل درصد رو شنوایی دخترم اثر گذاشته آیا بعد عمل لوزه سوم شنواییش بر میگرده با تشکر
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
operator

اپراتور

سلام‌اگر کم‌شنوایی ناشی از بزرگی لوزه باشد بله برمیگردد
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

مجتبی جراغی

سلام پسرم 7سالش هست لوزه سوم داره تازگی باعث کم شنوایی او شده. من توانای پرداخت هزینه عمل رو ندارم آیا راه دیگری برای خوب شدنش هست لطفا راهنمایی کنید. سپاس گذارم.
۱۴۰۱/۱۰/۰۴
operator

اپراتور

سلام‌اگر بزرگی لوزه باعث کم شنوایی شود یا مشکل شدید تنفسی ایجاد کند باید عمل شود
۱۴۰۱/۱۰/۰۴

اراد جمال امیدی

با سلام و خسته نباشید پسر من ۵سال داره و ۸ماه پیش لوزه سومش رو عمل کردیم اما الان مجدد دچار الرژی شدید شده و دچار گرفتگی بینی و ابریزش و سرفه هست و مجدد بنظرم یکم شنوایی کمشده دکتر الرژی بهش دارو داده ولی امکان داره مجدد لوزه سوم اون عود کرده باشه؟
۱۴۰۱/۱۰/۰۱
operator

اپراتور

سلام‌بله احتمال عود مجدد لوزه سوم وجود دارد
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

معصومه

میخواستم بدونم آیادارویی هست برای کوچیک کردن لوزه سوم یا اینکه حتمابایدعمل بشه؟
۱۴۰۱/۰۹/۲۲
operator

اپراتور

سلام‌خیر دارو ندارد.
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

معصومه

سلام،پسرم ۶سالشه بردمش دکتر گوش وحلق وبینی گفت گوشاش عفونت شدیدکرده لوزشم بزرگ شده داروداد عفونت گوشش بهترشده ولی گفت اگه لوزش اذیتش کرد ببرمش برای عمل میخواستم بدونم الان اقدام کنم برای عمل یااینکه به حرف دکترش بزارم برای زمانیکه اذیت کرد؟
۱۴۰۱/۰۹/۲۲
operator

اپراتور

سلام‌بهتر هست زودتر عمل شود چون ممکن هست باعث درگیری مجدد گوش شود
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

الهام بدلپور

سلام میشه جواب سوال منو بدین پسرم پنج ساله بود لوزه شو عمل کردیم الان ۸ سالشه گوشش میانیش عفونت کرده آب آورده بردم دکتر گفت لوزه ی سوم داره ولی من عمل کرده بودم آیا احتمال داره بازم عود کرده باشه؟ یا اینکه خوب عمل نشده بود؟
۱۴۰۱/۰۹/۰۷
operator

اپراتور

سلام‌احتمال عود لوزه سون و به دنبال ان اوتیت سروز در کودکان وجود دارد.
۱۴۰۱/۰۹/۰۷

مهبد صبوحیان

سلام،وقت بخیر پسر من ۶ سالش هست و رادیوگرافی واسه لوزه سوم بردمش گفتن بزرگی جزیی دارد و پیش متخصص گوش و حلق و بینی که بردم فرستاد تست شنوایی که جوابش تقریبا ۳۰٪ کاهش شنوایی بود،سئوالم این است که اولا حتما نیاز به عمل داره و دوما شنواییش برمیگرده؟
۱۴۰۱/۰۸/۱۴
operator

اپراتور

سلام‌دو مرحله دارودرمانی انجام میشود ودر صورت عدم بهبود جراحی لوزه و گوش با هم‌انجام‌میشود
۱۴۰۱/۰۸/۱۴

ثبت پرسش جدید

نام و نام خانوادگی را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید یا ایمیل صحیح نیست
متن را وارد کنید
fast-insta fast-call